Ile kosztuje lakierowanie błotnika? Malowanie elementów karoserii nie musi być drogie

unnamed file 1

Ponowne lakierowanie błotnika wydaje się prostym zadaniem, jednak takie wyobrażenie może być złudne. Błotniki są wyjątkowo mocno narażone na uszkodzenia mechaniczne. O ich powierzchnię nieustannie uderzają drobiny kurzu i pyłu pochodzące z jezdni, co powoduje szybkie zniszczenie zewnętrznej powłoki. Można wtedy wykonać ponowne lakierowanie. Jak się je przeprowadza?

Po pierwsze demontaż błotnika

Odkręcenie błotnika od pojazdu zwykle nie będzie problematycznym zadaniem. Często te elementy utrzymywane są na kilku śrubach różnie umiejscowionych, w zależności od modelu samochodu. Warto jednak przy tym pamiętać, że błotnik jest przymocowany do nadwozia nie tylko trzema śrubami znajdującymi się w komorze silnika. Dodatkowe łączniki znajdują się w miejscach niewidocznych i żeby do nich dotrzeć, trzeba przeprowadzić demontaż nadkoli.

Gdzie kupić błotniki?

Przed planowaną wymianą, warto rozejrzeć się nad dostępnością zamienników. W niektórych przypadkach nie będzie większego problemu z doborem nowych części, innym razem można będzie postawić jedynie na zamienniki. Szczególny problem mają właściciele starszych pojazdów, ponieważ mogą oni mieć poważny problem ze znalezieniem nowego i jednocześnie taniego błotnika.

Używany odpowiednik zwykle wiąże się z kosztami około 250 złotych. Można również wykorzystać części alternatywne, czyli tak zwane zamienniki. To produkty, które doskonale imitują oryginały, umożliwiają również przygotowanie powłoki pod kolor z preparatów, jakie udostępni hurtownia lakiernicza. Dodatkowo ich cena będzie zdecydowanie niższa.

Jak przygotować powłokę lakierniczą?

Przed przystąpieniem do malowania błotnika, należy w pierwszej kolejności pozbyć się śladów uszkodzeń, takich jak rysy czy wgniecenia, które powstały w transporcie elementu. Ubytki należy zaszpachlować i zeszlifować papierem ściernym do płaskiej powierzchni. W kolejnym kroku należy pokryć element podkładem wypełniającym pod właściwe lakiery samochodowe. Wewnętrzną stronę błotnika pokrywa się cienką warstwą masy bitumicznej na bazie kauczuku, której zadaniem jest ochrona tej części elementu przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Po wstępnym przygotowaniu można przeprowadzić właściwe malowanie. Dystrybutor lakierów samochodowych udostępnia tutaj wiele możliwości barwników, dzięki którym można  dopasować ostateczny odcień do karoserii pojazdu. Na końcu, po wyschnięciu lakieru bazowego, nakładana jest warstwa bezbarwna. Ostatnim krokiem jest szlifowanie powierzchni do uzyskania idealnego połysku.

 

Może spodobać Ci się również:

photo 1591530320495 99fe8cc7d882ixlibrb 1.2.1q80fmjpgcropentropycstinysrgbw1080fitmaxixideyJhcHBfaWQiOjE0MDU1N30

Nauka jazdy – ile godzin dziennie powinniśmy na nią poświęcać?

1 października 2023

Każdy kierowca zaczynał swoją przygodę z samochodem od podstaw, czyli kursu na prawo jazdy. W czasie kilku miesięcy musieliśmy przyswoić sobie szereg informacji dotyczących przepisów drogowych oraz sposobach efektywnej jazdy…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady