Jak zadbać o swoje samopoczucie podczas pandemii?

Jak zadbać o swoje samopoczucie podczas pandemii?

Obecna sytuacja, spowodowana pandemią panującą na świecie, nie nastraja pozytywnie. Codzienny zalew złych wiadomości, strach o życie swoje lub bliskich osób, pogarszająca się sytuacja gospodarcza i polityczna, zmiana sposobu spędzania wolnego czasu spowodowana zamykaniem wielu miejsc, do których wcześniej chodziliśmy – te wszystkie czynniki mogą spowodować, że samopoczucie ulegnie pogorszeniu. Jeśli ostatnio częściej niż zwykle odczuwasz lęk, zdenerwowanie, smutek lub masz poczucie braku kontroli nad swoim życiem, prawdopodobnie potrzebujesz teraz bardziej zadbać o siebie i swój dobrostan psychiczny. Jak możesz to zrobić? Oto sposoby, które wpływają na ciało, a przez to pomogą odzyskać spokój i równowagę umysłu.

Zrelaksuj się

Nie chodzi tu o próbę zwykłego odprężenia się przed telewizorem czy w wannie, a raczej o głęboką relaksacje, która spowoduje spowolnienie twojej pracy serca, oddechu, zmniejszy napięcie mięśni i wyciszy twój umysł. Oto kilka korzyści, które możesz dzięki niej osiągnąć:

  • redukcja lęku
  • przerwanie narastającego stresu
  • wyższy poziom energii i produktywności
  • lepszy sen
  • poprawa koncentracji i pamięci

Jak osiągnąć te cele? Istnieje kilka metod. Najprostszą z nich jest oddychanie przeponowe. W stresie i napięciu najczęściej oddychamy szybko, płytko i angażujemy klatkę piersiową. Jeśli chcesz poczuć spokój, spróbuj włączyć do oddychania przeponę. Wdychając powietrze unoś brzuch, a wydychając opuszczaj go. Spróbuj wyobrazić sobie, że wprowadzasz powietrze najgłębiej, jak tylko zdołasz. Taka 5 minutowa sesja głębokiego oddychania sprawi, że odczujesz różnicę w ciele i umyśle, bo nie da się być jednocześnie spiętym i oddychać przeponą. Kolejną metodą, którą możesz wykorzystać, jest progresywna relaksacja mięśni, która polega na kilkusekundowym napinaniu, a potem rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych. Filmiki instruktażowe, które przeprowadzą Cię krok po kroku w tym procesie, znajdziesz w internecie. Możesz także spróbować medytacji, jogi lub słuchać muzyki relaksacyjnej. Na pewno wśród tych metod znajdziesz taką, która będzie działać na ciebie.

Rusz ciałem

Ćwiczenia fizyczne kojarzą się wielu tylko z chęcią utraty wagi, ale aktywność fizyczna ma inny, jeszcze lepszy skutek. Sprawia, że czujemy się lepiej. Zmniejsza napięcie mięśni, metabolizuje nadmiar adrenaliny i tyroksyny odpowiedzialnych za stan wzbudzenia, rozładowuje uwięzioną frustrację i stymuluje wytwarzanie endorfin. Podczas ćwiczeń możemy zapomnieć o zmartwieniach i skupić się całkowicie na sobie, a po wysiłku nasze samopoczucie się poprawia. Nie ważne, co wybierzesz na swoją aktywność, ważne aby, było to coś co sprawia ci radość. Jeśli jeszcze nie odnalazłaś ulubionej aktywności, spróbuj to zrobić. Pamiętaj, że nie musi to być nic skomplikowanego, czasem wystarczy włączyć ulubioną muzykę i trochę się poruszać, aby spojrzeć na pewne sprawy z innej perspektywy.

 

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 16

Jak wynająć mieszkanie na okres krótkoterminowy?

1 kwietnia 2021

Wynajęcie mieszkanie na okres krótkoterminowy to dobre rozwiązanie, jeśli nie mamy ochoty nocować w hotelu czy pensjonacie. Dzięki temu można cieszyć się większą prywatnością oraz swobodną, jednak trzeba wiedzieć, gdzie…

Czytaj więcej