Jak sprzedawać na LinkedIn? Kilka ważnych wskazówek dla przedsiębiorców

photo 1460925895917 afdab827c52fixlibrb 1.2.1q80fmjpgcropentropycstinysrgbw1080fitmaxixideyJhcHBfaWQiOjE0MDU1N30

LinkedIn to serwis, który wykorzystywany jest w celach zawodowo – biznesowych. Najczęściej portal ten kojarzy nam się, jako wizytówka potencjalnych pracowników szukających zatrudnienia. Należy jednak wiedzieć, że LinkedIn może posłużyć nam również w innych celach. Chodzi tu między innymi o możliwość sprzedaży za pomocą tego portalu.

Sprzedaż na LinkedIn – co warto wiedzieć?

LinkedIn to platforma, za pomocą której można skutecznie pozyskiwać klientów. Ponadto prowadzenie działań sprzedażowych może być naprawdę opłacalne, jeżeli odpowiednio się za to zabierzemy. W tym przypadku ważne jest prawidłowe wypełnienie wszelkich informacji, jeżeli chodzi o profil.

Nie można zapominać również o budowaniu wiarygodności firmy wśród klientów. Zaufanie osób korzystających z usług oraz zachęcenie potencjalnych klientów wpływa na korzyści odnoszone przez firmę. Prowadzenie konta na LinkedIn w celach sprzedażowych wymaga stałych interakcji z klientami, ponieważ w ten sposób osoba zainteresowana ofertą będzie czuła, że nam na niej zależy.

Dobrym sposobem na zapoznanie klienta z ofertą jest wysyłanie e-maili oraz in-maili. Te ostatnie dostępne są wyłącznie dla osób korzystających z portalu LinkedIn. Co więcej, wysyłana wiadomość musi być przygotowana tak, aby nie była zbyt długa oraz zawierała wszystkie zwroty grzecznościowe, gdyż chodzi tutaj o kwestie zawodowe.

Odpisywanie na wiadomości – dlaczego nie należy tego unikać?

Niestety częstym błędem, który popełniają osoby chcące rozpocząć swoją sprzedaż na LinkedIn jest nieodpisywanie na otrzymane wiadomości. W takiej sytuacji osoba, która napisze do nas wiadomość, a my na nią nie odpiszemy, może poczuć się urażona, co dla nas oczywiście wiąże się z utratą potencjalnego klienta.

Dodatkowo nie powinniśmy już w pierwszej wiadomości nakłaniać nikogo do zakupu, a jedynie zapoznać z ofertą oraz odpowiedzieć na zadane pytanie. Zbyt duży nacisk na osobę, która jeszcze się waha, co do skorzystania z usług może przynieść zupełnie inne rezultaty, niż się spodziewaliśmy.

Czy LinkedIn powinniśmy prowadzić samodzielnie?

Wielu przedsiębiorców nie ma czasu na dodatkowe czynności, takie jak prowadzenie LinkedIn. Jeżeli więc i my mamy mało czasu, warto rozważyć zlecenie tego komuś innemu. Oczywiście musi być to doświadczona osoba, która przede wszystkim będzie konsekwentna w działaniach.

Regularne działania na LinkedIn wymagają stałej aktywności. Aby mieć pewność, że portal ten jest skutecznie prowadzony, warto zlecić prace te firmie zewnętrznej, która z pewnością przyczyni się do sukcesów, jakie odniesiemy.

Może spodobać Ci się również:

Czy opłaca się prowadzić własny sklep internetowy?

Czy opłaca się prowadzić własny sklep internetowy?

11 lipca 2020

Praca na etacie potrafi być prawdziwym koszmarem. Nie każdy jednak ma na tyle oszczędności i odwagi, aby rozwiązać umowę i zacząć prowadzić własną firmę. Spora część osób próbuje połączyć początki…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady