Jak sprzedawać na LinkedIn? Kilka ważnych wskazówek dla przedsiębiorców

photo 1460925895917 afdab827c52fixlibrb 1.2.1q80fmjpgcropentropycstinysrgbw1080fitmaxixideyJhcHBfaWQiOjE0MDU1N30

LinkedIn to serwis, który wykorzystywany jest w celach zawodowo – biznesowych. Najczęściej portal ten kojarzy nam się, jako wizytówka potencjalnych pracowników szukających zatrudnienia. Należy jednak wiedzieć, że LinkedIn może posłużyć nam również w innych celach. Chodzi tu między innymi o możliwość sprzedaży za pomocą tego portalu.

Sprzedaż na LinkedIn – co warto wiedzieć?

LinkedIn to platforma, za pomocą której można skutecznie pozyskiwać klientów. Ponadto prowadzenie działań sprzedażowych może być naprawdę opłacalne, jeżeli odpowiednio się za to zabierzemy. W tym przypadku ważne jest prawidłowe wypełnienie wszelkich informacji, jeżeli chodzi o profil.

Nie można zapominać również o budowaniu wiarygodności firmy wśród klientów. Zaufanie osób korzystających z usług oraz zachęcenie potencjalnych klientów wpływa na korzyści odnoszone przez firmę. Prowadzenie konta na LinkedIn w celach sprzedażowych wymaga stałych interakcji z klientami, ponieważ w ten sposób osoba zainteresowana ofertą będzie czuła, że nam na niej zależy.

Dobrym sposobem na zapoznanie klienta z ofertą jest wysyłanie e-maili oraz in-maili. Te ostatnie dostępne są wyłącznie dla osób korzystających z portalu LinkedIn. Co więcej, wysyłana wiadomość musi być przygotowana tak, aby nie była zbyt długa oraz zawierała wszystkie zwroty grzecznościowe, gdyż chodzi tutaj o kwestie zawodowe.

Odpisywanie na wiadomości – dlaczego nie należy tego unikać?

Niestety częstym błędem, który popełniają osoby chcące rozpocząć swoją sprzedaż na LinkedIn jest nieodpisywanie na otrzymane wiadomości. W takiej sytuacji osoba, która napisze do nas wiadomość, a my na nią nie odpiszemy, może poczuć się urażona, co dla nas oczywiście wiąże się z utratą potencjalnego klienta.

Dodatkowo nie powinniśmy już w pierwszej wiadomości nakłaniać nikogo do zakupu, a jedynie zapoznać z ofertą oraz odpowiedzieć na zadane pytanie. Zbyt duży nacisk na osobę, która jeszcze się waha, co do skorzystania z usług może przynieść zupełnie inne rezultaty, niż się spodziewaliśmy.

Czy LinkedIn powinniśmy prowadzić samodzielnie?

Wielu przedsiębiorców nie ma czasu na dodatkowe czynności, takie jak prowadzenie LinkedIn. Jeżeli więc i my mamy mało czasu, warto rozważyć zlecenie tego komuś innemu. Oczywiście musi być to doświadczona osoba, która przede wszystkim będzie konsekwentna w działaniach.

Regularne działania na LinkedIn wymagają stałej aktywności. Aby mieć pewność, że portal ten jest skutecznie prowadzony, warto zlecić prace te firmie zewnętrznej, która z pewnością przyczyni się do sukcesów, jakie odniesiemy.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 3

Kiedy można ubezpieczyć nowe mieszkanie? Dlaczego warto ubezpieczyć mieszkanie?

1 listopada 2021

Zakup nowego mieszkania coraz częściej staje się celem osób, które marzą o własnych czterech kątach. Jednak poza nabyciem nowego mieszkania trzeba zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię, jaką jest…

Czytaj więcej